Energietoeslag van €800 voor een grotere groep beschikbaar

Banner_website 2.pngmaandag 04 juli 2022 14:49

De ChristenUnie-SGP heeft een amendement op de jaarstukken ingediend om de inkomensgrens van 120% van het gezinsinkomen te verhogen naar 130% voor de energietoeslag. Dit amendement is aangenomen en dat betekent dat een grotere groep aanspraak kan maken op een eenmalige energietoeslag van €800 in 2022.

Raadslid Yosef van der Horst geeft het volgende hierover aan "we zien dat we als gemeente Noordoostpolder ruim in ons huishoudboekje zitten. We zijn er als gemeente voor om onze inwoners te zien en te bewegen naar de ontwikkelingen die zich voordoen. Door de energiecrisis zien we dat huishoudens steeds meer moeite krijgen om de eindjes aan elkaar te knopen. We willen met dit amendement lucht geven aan een grotere groep inwoners die naast de hogere energielasten ook te maken hebben met de hoge inflatie."

Fractievoorzitter Sjoerd de Boer vult hierop aan "We zien een berg voor ons met voldoende financiële middelen voor de komende jaren. De gemeente acteert uiterst voorzichtig door alle onzekerheden die op ons afkomen. De gemeentefinanciën zijn zo gezond dat we deze onzekerheden met vertrouwen tegemoet zien. Dit is in vergelijking een molshoopje qua effect op de gemeente financiën, maar heeft een enorme impact op de huishoudportemonnee van onze inwoners".

Via de volgende link kan een aanvraag voor de energietoeslag worden ingediend:
Eenmalige energietoeslag | Gemeente Noordoostpolder